RT America forced to register as a ‘foreign agent’


The Kremlin-funded TV channel, RT , says it will comply with a demand by the US government to as a with the Department of Justice. But the network says it will challenge the issue in court.

The US government has claimed that the network traffics in conspiracy theories and is essentially a propaganda arm for the Kremlin.

RT – previously known as Russia Today – says it presents the Russian view on global events and covers stories ignored by Western mainstream media.

Now it’s been to as a under a World War II law that worked to block pro-Nazi propaganda.

The network will have to provide regular reporting on its activities and flag all funds it receives from the Russian government.

Al Jazeera’s Alan Fisher reports from Washington, DC.

– Subscribe to our channel:
– Follow us on Twitter:
– Find us on Facebook:
– Check our website:


Breaking News

Copyright 2023 All Rights Reserved
Information Wars Stay Informed with Information Wars